Wyjazd do Tarnowskich Gór

Wyjazd do Tarnowskich GórTarnowskie Góry to rodzinne strony naszego pensjonariusza Pana Janka. 27 października wraz z grupą mieszkańców wybraliśmy się do powiatu tarnogórskiego. Nadarzyła się ku temu okazja, gdyż Pan Jan był z wizytą u rodziny. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od muzeum znajdującego się na rynku w tzw. Kamienicy Sedlaczka, które od 65 lat prezentuje przeszłość miasta i regionu. Mogliśmy tu zobaczyć obiekty związane z miejscowym górnictwem, zabytki kartograficzne, starodruki a także militaria. Dział etnografii poszczycić się może licznymi zbiorami, głównie z przełomu XIX i XX w. m in. strojami ludowymi, biżuterią, meblami oraz sprzętami codziennego użytku. Duże wrażenie wywarła na nas sala renesansowa z galerią malarstwa zachodnioeuropejskiego. W Tarnowskich Górach zobaczyliśmy również inne zabytkowe obiekty m.in. Ratusz , Kościół Ewangelicki, Dzwonnicę Gwarków oraz Kościół św. Apostołów Piotra i Pawła, który jest najstarszą świątynią w mieście. W chwili odpoczynku wstąpiliśmy do restauracji: Tesoro PIZZA PASTA, gdzie zjedliśmy najlepszą pizzę w mieście. To był bardzo udany i pełen wrażeń dzień.